وبلاگ و اخبار

چه نکاتی در نگهداری سمعک مهم هستند؟

وبلاگ و اخبار

در صورت استفاده از سمعک های پشت گوشی یا داخل گوشی نکاتی را در جهت نگهداری هر چه بهتر آن ها باید رعایت کنید. نظافت سمعک از مواردی است که روزانه برای اطمینان از کارکرد درست سمعک باید انجام شود.

نظافت سمعک های پشت گوشی

اگر از سمعک های پشت گوشی استفاده می کنید، با یک پارچه خشک سمعک و قالب را تمیز کنید. نکته مهم این است که هرگز سمعک را با آب شستشو ندهید. جرم های وارد شده به دهانه قالب و همچنین ورودی میکروفون و خروجی رسیور را خارج کنید. در مواردی که از سمعک استفاده نمی کنید به خصوص هنگام خواب در باتری را باز گذاشته تا هم رطوبت ایجاد شده در سمعک بخار شود، همچنین هوا در سمعک جریان پیدا کند.

 

نظافت سمعک های داخل گوشی

کاربران سمعک های داخل گوشی باید دقت کنند که جرم گوش ممکن است سبب مسدود شدن مسیر عبور صدا شود و باید مرتبا وکس گارد سمعک خود را تمیز و تعویض کنند. آموزش های لازم برای نظافت سمعک باید توسط متخصص شنوایی شناس به کاربران سمعک داده شود.

چگونگی شستن قالب

قالب سمعک را باید مرتبا شستشو دهید. برای این کار قالب را از سمعک جدا کرده و آب و صابون بشویید. بعد از آبکشی قالب ممکن است قطرات آب داخل قالب باقی بمانند. قبل از اتصال مجدد قالب به سمعک از خشک بودن کامل قالب و تیوب اطمینان حاصل کنید.

 

محافظت در برابر گرد و غبار

ورود گرد و غبار به سمعک می تواند به سمعک آسیب برساند و تا حد امکان سمعک باید از گرد و غبار دور باشد. بعضی برند ها با به کاربردن تکنولوژی نانو در ساخت پوسته سمعک ها، مقامت آن ها را در برابر گرد و غبار بالا برده اند.

محافظت در برابر آب و رطوبت

سمعک ها نباید در معرض آب و رطوبت قرار گیرند. از استفاده از سمعک حین حمام کردن یا باران شدید خودداری کنید و در صورت مرطوب شدن سمعک آن را با پارچه ای خشک تمیز کنید. بعضی برند ها از جمله سمعک بلتون با ساخت سمعک های ضد آب تا حد زیادی این مشکلات را رفع کرده اند. سمعک aquaris سیگنیا طوری طراحی شده است که حتی قابل استفاده توسط شناگران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *