نگهدارنده های سمعک

نگهدارنده سمعک
نگهدارنده سمعک

یکی از محصولات جانبی سمعک که کاربرد گسترده ای در نوزادان، کودکان و سالمندان کاربر سمعک دارد، نگهدارنده های سمعک هستند که سمعک را روی گوش کاربر نگه داشته و از موارد افتادن ناخواسته سمعک به هنگام دویدن و بازی و … جلوگیری کرده و در سالمندان مبتلا به اختلالات شناختی مانند آلزایمر یا فراموشی نیز کاربرد داشته و مانع از گم شدن سمعک می گردد.

در زیر با سه شکل متفاوت از این نگهدارنده ها که برای افراد مختلف مناسب است، آشنا می شویم:

Bend&Go

یکی از تجهیزات جانبی کاربردی و با طول عمر بالا و سایز قابل تغییر، برای حفظ ثبات سمعک بر گوش نوزادان، کودکان پرتحرک، جمعیت های خاص و سالمندانی است که سابقه گم کردن سمعک را دارند یا به هر دلیلی احتمال افتادن سمعک های پشت گوشی برایشان مطرح است.

این وسیله به صورت یک سیم فلزی انعطاف پذیر است که به راحتی دور لاله گوش کاربر قرار گرفته و برای او فیت می شود (متناسب با سایز گوش هر کاربر) و یک جایگاه سمعک BTE روی آن تعبیه شده است که سمعک درون آن قرار می گیرد و به این شکل احتمال افتادن یا درآوردن سمعک در کودکان و گروه های خاص از بین خواهد رفت.

هر ست Bend&Go به صورت جفتی برای هر دو گوش (R&L) طراحی شده و در دسترس است ضمنا با توجه به این که در قسمت گردنه هوک سمعک ها قفل می شود لذا برای تمامی سمعک های پشت گوشی در عموم برندها نیز قابل کاربرد است .

Clip&Go

در مواردی که به هر دلیلی امکان استفاده از Bend&Go وجود نداشته باشد یا کاربر تمایل به وجود حلقه فلزی نازک و انعطاف پذیر به دور لاله گوش نداشته باشد می توان از این مورد که به صورت یک کلاف (بند) با دو جایگاه قرارگیری سمعک در سمت راست و چپ است که با گیره ای به لباس کاربر وصل شده و احتمال افتادن و گم شدن سمعک ها را از بین می برد، قابل استفاده می باشد (مشابه با بندهای نگه دارنده عینک، با طراحی ویژه برای نگهداری سمعک های هر دو گوش)

Stick&Go

برچسب های دو طرفه ای و ضد حساسیتی که سمعک را پشت لاله گوش کاربر فیت می کنند تا در حین حرکات ورزشی و …  از گوش کاربر جدا نشود که در هر بسته تعدادی از این برچسب ها برای فرد قرار گرفته است.

این موارد شیوه های سخت افزاری و ارزان قیمت برای حفظ و ثبات سمعک روی گوش کاربران هستند که در تمامی سمعک های پشت گوشی با هر سایز و رنج قیمتی ای قابل استفاده اند.

در سمعک های پیشرفته و مجهز به سیستم GPRS، امکان ردیابی نرم افزاری سمعک گم شده توسط اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراه هوشمند کاربر نیز وجود دارد که شنوایی شناسان می توانند این گزینه را نیز بسته به مدل و امکانات سمعک، برای کاربران خود، فعال کنند.