اکسسوری ها و وسایل جانبی کمک شنیداری، محصولات کمک شنیداری در کنار سمعک هستند که در یک دهه گذشته، تحول بزرگی در حل مشکلات شنیداری کاربران سمعک در محیط های شلوغ و شرایط پرچالش شنیداری، ایفا کرده اند.
این وسایل جانبی کمک شنیداری که عموما به صورت بی سیم یا وایرلس با سمعک های پیشرفته کمپانی ادیوسرویس آلمان در ارتباط هستند، شامل رابط تلویزیون با سمعک، رابط تلفن با سمعک و میکروفون وایرلس به منظور انتقال صدای گوینده، معلم، سخنران و …. به طور مستقیم و بدون مداخله با نویز محیط یا اثرات بازآوایی دیوارها و اجسام و … به سمعک کاربران و افزایش درک گفتار آنان در چنین شرایط پرچالشی از لحاظ شنوایی، است.

smart connect

اکسسوری اسمارت کانکت که مخصوص اتصال با سمعک های نسل G4 طراحی شده است امکان اتصال سمعک به گوشی تلفن های اندروید و ایفون و همچنین اتصال به تلویزیون را برای کاربر سمعک فراهم میکند.

اتصال سمعک به گوشی تلفن همراه
برای متصل کردن سمعک های ادیوسرویس نسل G4 به گوشی تلفن همراه، باید Smart Connect App را به روی گوشی تلفن همراه کاربر سمعک اجرا کرد، ارتباط میان سمعک و اکسسوری از طریق فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز و ارتباط میان اکسسوری با گوشی تلفن همراه از طریق فرکانس ۲.۴ گیگا هرتز برقرار میشود، به این ترتیب اسمارت کانکت واسطه اتصال سمعک به تلفن های همراه شده و امکان گوش دادن فایل های صوتی، موسیقی و تماس های تلفنی برای کاربر سمعک فراهم میشود.

اتصال سمعک به تلویزیون توسط Smart Connect و TV transmitter
متصل کردن سمعک های G4 به تلویزیون در هفته های آتی به همراه معرفی اکسسوری #TV_Transmitter آموزش داده خواهد شد.

اکسسوری اسمارت کانکت قابلیت اتصال به تمام سمعک های ادیوسرویس نسل G4 در تمام سایز ها حتی سمعک های داخل گوشی و در رده تکنولوژی های ۴ تا ۱۶ را دارد.

smart key

با استفاده از اکسسوری اسمارت کی کاربر سمعک قادر خواهد بود تا به راحتی ولوم و برنامه سمعک های خود را تغییر دهد، این اکسسوری ظریف با همه مدل‌های سمعک‌های ادیوسرویس حتی مدل‌های داخل گوشی سازگار است. این اکسسوری حتی با پایه ای ترین رده های سمعک های ادیوسرویس همخوانی دارد.

smart remote

با استفاده از اسمارت ریموت کاربر سمعک قادر خواهد بود تا علاوه بر تغییر ولوم و برنامه سمعک های خود،

آن ها را خاموش و روشن کند.

این ریموت کنترل با سمعک های نسل G3 و G4 در رده تکنولوژی های ۶ تا ۱۶سازگار است.

smart mic

این اکسسوری ظریف و پر کاربرد دو عملکرد اصلی دارد:

۱.استفاده به عنوان سیستم FM
۲.استفاده برای متصل کردن سمعک ها و گوشی های تلفن هوشمند با سیستم عامل Android

استفاده به عنوان سیستم FM:
بعد از متصل شدن سمعک های ادیوسرویس به اکسسوری اسمارت مایک، و تنظیم این اکسسوری روی حالت FM صدای فرد گوینده تا فاصله ۷ متری مستقیما به گوش کاربر سمعک منتقل میشود

استفاده برای متصل کردن سمعک ها و گوشی های تلفن هوشمند با سیستم عامل Android :
با اتصال بلوتوثی اکسسوری اسمارت مایک به سمعک و گوشی تلفن همراه با تکنولوژی وایرلس 2.4 GHz، امکان گوش دادن به فایل های صوتی، موسیقی و پاسخ دادن به تماس ها مستقیماً از طریق سمعک برای کاربر سمعک فراهم خواهد شد

اکسسوری Smart Mic با سمعک های نسل G5 در تمام رده های تکنولوژی سازگار است.

Smart Li-Ion Power

شارژر های سمعک های لیتیوم یونی (شارژی) دو عملکرد همزمان دارند.
علاوه بر شارژ کردن سمعک ها به طور همزمان آن ها را خشک نیز می کند. بعد قرار داده شدن سمعک ها روی شارژر، سمعک ها به صورت خودکار خاموش شده و بلافاصله فرایند شارژ شدن و خشک شدن آغاز میشود.
بعد ۴ ساعت شارژ، سمعک ها به طور کامل شارژ شده و آماده استفاده میشوند. با هر بار شارژ کامل سمعک ها، میتوان ۲۱ ساعت بدون استریمینگ صوت و ۱۶ ساعت به همراه استریمینگ صوت از آن ها استفاده کرد.
تمامی سمعک های ادیوسرویس که پسوند Li-Ion دارند با این اکسسوری شارژ میشوند. سمعک های شارژی ادیوسرویس در مدل های BTE و RIC قابل سفارش هستند.