وبلاگ و اخبار

سمعک های هوشمندی که از راه دور، تنظیم می شوند

وبلاگ و اخبار

سمعک چیست؟

سمعک یا شنید افزار ، دستگاهی الکترواکوستیکی است که با تقویت مناسب سازی شده صدای محیطی براساس میزان ، نوع و شکل کاهش شنوایی هر فرد، صوت را به مجرا یا کانال گوش وی ارائه می­دهد تا مشکلات شنوایی پیش آمده در گیرنده­های محیطی دستگاه شنوایی را جبران کند.

علل کم­شنوایی:

این مشکلات شنوایی می­توانند به علت افزایش سن، قرارگیری در معرض اصوات بلند، بیماری­های متابولیک، مشکلات عصب شناختی، استفاده از داروهای سمیت­زا برای گوش یا بیماری­های ژنتیکی و مادرزادی ایجاد شده باشند. در همه این موارد، باتوجه به لزوم سلامت شنوایی برای دریافت اطلاعات و برقراری ارتباط با اطرافیان و محیط پیرامون، نیاز به دریافت خدمات تخصصی درمانی، توانبخشی و در صورت نیاز، تجویز-تنظیم سمعک و وسایل کمک شنوایی پیشرفته وجود دارد.

سمعک هوشمند:

در سال­های اخیر اصطلاح سمعک هوشمند، جایگاه ویژه ای در بین متخصصان شنوایی ­شناسی و کاربران سمعک پیدا کرده است. سمعک هوشمند به رده­ای از سمعک­های دیجیتال اطلاق می­گردد که با به کارگیری الگوریتم­های مهندسی مربوط به هوش مصنوعی قادر به شناسایی سیگنال گفتاری هدف و جداسازی آن از نویز یا سروصدا زمین ه­ای بوده و بهبود درک گفتار در محیط­ های شلوغ را به کاربران سمعک اهدا می­کند . این رده از سمعک­ ها از میکروفون­ های ویژه ­ای برای بهبود شناسایی گفتار و کاهنده ­های پیشرفته نویز استفاده می­کنند و این قابلیت را دارند که باتوجه به الگوی استفاده کاربران از سمعک ­هایش در محیط­های مختلف و بسته به شدت محرک در این مکان­ها، برنامه تنظیم شده آماده از سوی شنوای ی­شناس برای هر محیط را انتخاب و برای کاربر اجرا کنند تا حداکثر رضایت­مندی از سمعک در تمامی محیط­ های صوتی را برای کاربران به همراه داشته باشد. قابلیت تنظیم از راه دور در برخی از این سمعک­ ها، فاصله میان متخصصان شنوایی شناسی و کاربران سمعک را حذف کرده است تا کاربر از هر کجای دنیا، بتواند نیازهای شنوایی خود را با شنوایی شناس خود در میان گذاشته و تنظیم های متناسب، در بستر اینترنت و از راه دور در سمعک وی اعمال گردد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی در مورد سمعک­های هوشمند، می­توانید با شماره تلفن 22220234 در تماس بوده یا به سایت مرجع سمعک به زبان فارسی، مراجعه کنید. www.samak1.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *